zondag 29 september 2019

Piemels en vlekken op het doek

Vandaag Textiel biënnale 2019 in museum Rijswijk bezocht. Ik geloof dat ik me nog nooit zo'n zeur heb gevoeld als vandaag. Alle groepjes mensen waren luidruchtig in de museumzalen. Ik zei natuurlijk niets, stel je voor, dan zou ik werkelijk een zeur zijn, zocht de stille zalen op en ging later terug in de hoop op meer rust om te kunnen kijken naar de expositie.
Terug in de grootste zaal trof ik toch nog drie dames die luidruchtig in discussie waren over het getoonde werk. De expositie werd er ineens stukken leuker op. Want ze vonden het maar niks. Ik genoot met volle teugen van de songteksten, piemels en het sperma op het doek. Paul Yore de Jeff Coons van de textielkunst.
Fijn werk ook van Lia de Jonghe, Ana Teresa Barboza, Higi Jung en Max Colby. Plus ik zag gaten in het werk van Kristine Fornes. Las de tekst en zag dat ook zij valt voor oud, gebruikt en afgedankt textiel.
Vanmorgen de tape van de houtjes voor 'Pakje Kunst' strak los gesneden. Als ik het lef heb, dan ga ik de foto's er op plakken.