dinsdag 19 maart 2019

Amsterdam geen reet aan

Vandaag met José naar Amsterdam. We hebben daar alles te voet gedaan. Dan zie je meer, of andere dingen. We bezochten expositie Papier van Atelier Open in Bonte Zwaan. Verliefd op het werk van Ines Seidel ... weer. Ik volg haar sinds ik een aantal jaar terug met haar mocht exposeren voor Springsnow.
Ik zag het direct. Er staat 'reet' midden op een van haar werken. Die wil ik nu dus hebben. De reet van Ines Seidel.
Op aanraden gingen we naar museum Het Schip en daar zag ik een aantal foto's van mijn oude huis. Twee van mijn woningen in Amsterdam waren Amsterdamse School. Prachtig met veel rond. Een soort kasteel voor de gewone vrouw, met mijn achternaam voelde ik me daar wel in thuis.
Hoe ze heten weet ik niet, en eetbaar vind ik ze ook niet, maar mooi vind ik ze wel, en zo mooi in de etalage opgestapeld ook, die gele en roze zoetjes.
Ines Seidel

Edith Brouwer

Annita Smit

iepenzaadjes - Ines Seidel