vrijdag 14 september 2018

Vroeg en workaholisme

Vroeg aan het werk. Er zouden nieuwe ramen geplaatst worden door Jack Vink. Of ik vanaf half 8 aanwezig wilde zijn in mijn atelier. Dat had de verhuurder gevraagd. Alsof die niet de sleutel hebben van het gebouw en het gaat niet eens over de ramen van mijn atelier. Maar goed, een half uur had ik er nog af weten te kletsen. Evengoed is 8 uur starten met werken in mijn atelier best gek vroeg. Het was nog een soort van donker.
Nog een keer. Want er stonden net als in Grease, de garage scene, vier mannen klaar om de ramen te vervangen. Helaas kwam de kraan niet. Dus weinig actie en gingen ze weer.
Ik vond het trouwens best fijn, bouwvakkerstijden. Het leek wel of ik meer heb gekletst en toch ook meer heb gedaan. Zoals binnenhoezen maken voor nieuwe poefen, er zijn wat bestellingen uit de oranje meditatiekussen opdracht voor Kyke gekomen, opruimen, afstoffen, want ik kreeg atelierbezoek en nog meer verhuisdozen uitpakken. Het lijkt wel of ik meer tijd heb daar in mijn nieuwe atelier. Nu heb ik enorm aanleg tot workaholisme, en pauzes in mijn eentje zijn vrij uniek, toch lijkt het heel vruchtbaar, die nieuwe werkruimte van me.