woensdag 19 september 2018

Nieuwe schoonheid

Daar is ze dan, onze nieuwe kat. Gister opgehaald. Wat een leukertje. Ze is precies goed, lief, speels, snel, schattig, snoezig en poezig. Een echt drolletje.
Teun en Mars keken al een lange tijd naar een nieuw huisdier, hond en kat. Deze schoonheid is het geworden. Bij binnenkomst was ik verliefd. Eigenlijk op al de kittens, ook uit het andere nest en kroelende moederpoezen. Het is dat het andere nest van negen nog te jong was om van de moeder weg te gaan, anders hadden we er nu waarschijnlijk meerdere gehad.
Hoe doe je dat ook al weer? Terwijl Teun en Marcel zochten deed ik enorm mijn best om het langs mij heen te laten gaan. Het mocht hun keuze worden. Zo had ik me ook niet voorbereid. Een kitten of pup in huis was al weer even terug. Daf was de laatste en die was uit 2010. Die mocht de eerste paar nachten in bench naast mijn kant van het bed. Dus waarom bij deze nieuwe aanwinst niet. Kat is anders dan hond, met als gevolg dat ik vannacht op de bank sliep, met een kitten naast mijn kussen, onder mijn warme hand.