maandag 3 september 2018

ITGWO het was weer Great

Het was weer top, prachtig en uniek. Een heel goed ITGWO 2018 met Floortje achter de rug. Een lang weekend vol verwondering, emotie, liefde, vriendschap, geluk, cadeaus in de vorm van kunst, muziek, ontmoetingen en mooie kinderen. Wat een feest is dat festival!
Een beeld impressie van het festival op Vlieland.
Foto 1: Schuim en licht en geluid installatie op het strand van Romain Tardy. 2: detail installatie van Claudy Jongstra in het Museum Tromp's Huys en optreden van John Cale. Foto 3: detail van installatie van Claudy Jongstra in Museum Tromp's Huys en detail van de installatie van Next Space Rebels.
4: Een super verrassing midden in de nacht in het bos van Remy van Kesteren met video projecties op de bomen van Het Blauwe Uur en Public Pie.
5: Miek Zwamborn & Rutger Emmelkamp met een mooi project in het bos. Daar wil ik ook al aan deelnemen. Ze nodigen mensen uit om als artist in residence te komen werken, en dan niet heel de boel van de voorgaande kunstenaar weghalen, maar de volgende kunstenaar vragen om er op door te borduren. Das toch ook mooi. Wil ik wel en Public Pie had een vaas met bloesem van de boekweit. Mooi om tegen te komen. Ik heb twee enorme zakken in mijn atelier staan met boekweit doppen, speciaal voor meditatiekussen voor Kim.
6: Nienke Hoogvliet tijdens een rondleiding over wat zij en Claudy inspireert om te werken met wier en planten om duurzaam mee te kleuren. Dat wil ik nu ook. Er zo voor gaan. Eén van de uitspraken van Claudy Jongstra die me enorm ontroerde en er tranen van in mijn ogen sprongen was toen ze vertelde over haar project en zei: "Ook mensen die er niet bij horen" ..... oef en Ronnie Flex. Ik hou van hem. Wat is hij grappig en energiek en tof zo met band.
7: Installatie van Ana Oosting en detail van De Glasdraaier, die een innemend mini concert gaf op zijn glazenfietsinstrument. 8: Het resultaat van de eerste dag glasblazen op het strand met zand van Vlieland door Atelier NL en lamp aan podium Strand.
9: glasblazen in de nacht op het strand van Vlieland Atelier NL en vlag aan het strand. Woei! en weer voorbij Het was goed! It was great!