zondag 17 juni 2018

Mini dissonant

Vandaag was ik van twee tot vier 10x10artist kunstenaar bij TOON Amsterdam. Ik had ja gezegd en dacht dat ik wist wat mijn taak was, demonstreren hoe ik werk. Naaimachine en textiel mee en gaan. Bij aankomst bleek dat niet zo te zijn.
Vandaag mochten bezoekers ontdekken hoe creatief ze zelf zijn en met mij een 10x10cm werk maken. Huh? Haaaahaaaa, uit mijn vorig leven als saxofoniste weet ik dat een goed klinkende dissonant prachtig is! Vind ik dus grappig, dissonant en TOON. Even resetten en ik was er klaar voor.
Gelukkig zat ik zo in mijn werk dat ik alleen werd aangesproken door Laura, die altijd goed voor haar gasten zorgt, en een zangeres uit het oefenend koor die vroeg of Maartje Jaquet ook nog kwam zitten achter de naaimachine.
Samen met een andere 10x10artist José van Waarde, die aan het schilderen was, heb ik een twee fijne uurtjes kunnen werken. Gek en bevredigend zo midden in de winkel, waar het op zondagmiddag stik druk blijkt te zijn. Een hele fijne plek is het dan ook TOON Amsterdam.