dinsdag 26 juni 2018

De kleur van de zee

Ook van het proces van de serie Zeee heb ik een boekje gemaakt en dat bracht ik vandaag naar Zilte Zucht. Op het strand zag ik waar ik de kleuren van het servies op geïnspireerd heb: op de pieren. Daar zit al de kleur van de Zeee.
De kleuren kwamen tot stand door wat ik associeer met de kleuren van de Noord-Hollandse Noordzee van hier, Callantsoog, Sint Maartenszee en Petten. De kust waar ik mee opgroeide. Nu zag ik dat de pier het is wat me de kleur voor de serie gaf.
Die zijn ook echt aantrekkelijk. Helaas mag je er niet (meer) op. Maar vanaf de zijkant zijn ze goed te bewonderen. Groen van de beplanting, wit van het schuim, de meeuwen, strandlopertjes, die zijn ook zo leuk en het blauw van de gloed van de natte zoute planten en ons idee dat de zee blauw is.