vrijdag 22 december 2017

Borden voor Violaine

Op verzoek van Vio ging ik zwarte borden voor haar maken. Ongeveer een half jaar bezig geweest om te onderzoeken hoe maak ik zwarte glazuur, hoe giet ik een bord en wat voor vorm wil ik als ik het helemaal handgemaakt maak. Vanavond haalde ze ze op en daarmee kan ik nu het resultaat posten.
Het zijn 8 zwarte borden geworden, vier met witbakkende gietklei gegoten met zwart glanzende glazuur en vier met de hand tot bord gevormd van zwartbakkende klei met matte glazuur. Ik denk dat ik er nog wel een aantal ga maken, met name van de handgevormde met zwartbakkende klei, die klei is wel enorm mooi, ik denk zelfs dat ik daar nog meer van wil maken.
Violaine bestelde vier borden en mocht kiezen uit een stapel. Ze nam het dubbele aantal, zo mooi vond ze deze acht.
Binnenkort gaan Mars en ik lekker eten bij Vio van deze handgemaakte schoonheden. Dan zal ik er ook een fatsoenlijke foto van maken, want deze zijn genomen in de keramiek hemel van Olga de Ruiter, daar zijn ze ook gebakken, want mijn oven is toch redelijk primitief en het zwart wilde graag gependeld worden, dat kon bij Olga heel goed.