zondag 22 oktober 2017

Mijn signatuur voor vanavond

Zodra ik beneden was begon ik met de voorbereiding aan mijn signatuur opdracht, heel de nacht voorbereiding getroffen met gist en water, in de vorm van bier. Vanavond is de finale van Heel Holland Bakt, een hazelnoottarte. Nou ja, ik leen hem even van Jamie. Doet Gwen ook wel eens begreep ik van mijn Mars, lenen van een Brit.
Je ziet het de taart is al bij licht aangesneden. Robert en Jannie kwamen eind van de middag al jureren, of waren het toch John en Nel, mijn ouders.
Blij dat Hans heeft gewonnen. Ik vond het reuze spannend. Natuurlijk zag de taart van Gwen er mooi uit, maar het was geen wedstrijd styling. Hans is een meester koekenbakker en  terecht gewonnen. Overigen had ik een heel ander beeld bij de oma van Hans.
Ik klopte eiwitten. Toen geklopt eiwit nog niet bestond. Hoe bedenkt iemand geklopt eiwit? Weet je wat, we gaan het wit van het geel scheiden en het dan heel lang kloppen. Hoe ontdek je het? Ik vind het overigens een prachtige uitvinding, al was het wellicht gedaan per toeval.