maandag 27 maart 2017

Kikker op pad

Vanmorgen zocht ik op internet het geluid van een kikker in paartijd in de avond op. Begon toch een beetje te twijfelen aan mijn geluidenkennis, aangezien mijn Mars het echt niet herkende als het geluid van een kikker. Gelukkig, toch was het wat ik hoorde. Luister hier maar naar het prrrrrrrrrrr, prrrrrrrrrr geluid van de kikker.
Nadat ik het een aantal keer had geluisterd, want er staan meerdere kikkergeluiden op de kikkersite, ging ik de achtertuin even in. Daar zag ik hem. De kikker uit de vijver van de voortuin. Rennend naar binnen om mijn fototoestel te halen. Hij was doodstil blijven zitten. Fijn zo'n aardige wachtende kikker, doodsbang natuurlijk van mij en mijn camera, toch heel vriendelijk van hem om zich niet te verroeren. Hij was zeker op trektocht, het is de tijd, dacht ik vanmorgen.
Mijn dag was goed begonnen. Heel de dag gewerkt aan het gietmallen van gips maken. Ga ik net de oranje bak (kliko) halen, valt ineens het kwartje. De kikker was vanmorgen natuurlijk op mijn computer kikker geluiden afgekomen. Ach wat sneu. Ik ga straks luisteren bij de vijver. Hopelijk is hij terug gelopen.