woensdag 1 februari 2017

Museum Voorlinden WAUW!!! Wat een ervaring!

Een super middag! Al een tijdje stond het op mijn verlanglijstje en vandaag gingen we. José en ik waren gister 5 jaar Facebook vriendinnen, en dat hebben we vandaag gevierd met een trip naar museum Voorlinden.
Wat een feest dat museum! Super genoten, vol van inspiratie, en energie en geluk en plezier. Dank Joop van Caldenborg voor deze bijzonder mooie plek.
Ik had gezien dat ze werk van Marcel Broodthaers hebben, dat was de voornaamste reden om heen te gaan. Jumpende ingewanden bij het zien van zijn werk! Joepie! en nu wil ik naar New York, daar kreeg ik ook zin in, daar in museum Voorlinden.
Er was zoveel plezier en gekkigheid. Wie heeft er nu een gat in het dak?!!? en een gat in de vloer, om er een zwembad in te maken, en als je naar buiten kijkt, wanneer zie je dan een hert staan te grazen? Daar dus. O ja, er was ook nog een soort ballenbak, maar dan een ruimte met blauwe ballonnen waar je in mocht, en gewoon keihard samen kon lachen. Heerlijk.
Ik zag overigens ook nog een lege plek, vrijgehouden voor mij, mooi toch. Ik heb er alvast een foto van gemaakt, daar past mooi een installatie van mij.
Ik ben zo gelukkig geweest vanmiddag in museum Voorlinden dat ik mezelf als reminder van een tof museumbezoek een lepel van atelier Juliette Warmenhoven gaf.

Foto's: Swimming Pool - Leandro Elrich, Ron Mueck - Couple under an umbrella, Marcel Broodhaers - Petit cage avec oeufs, Open ended - Richard Serra, Skyspace - James Turrell en lege ruimte voor Judith Koning haar installatie.