zondag 22 januari 2017

Heilige koe en onderbroekenlol

Vandaag ging ik met Marcel mee naar Forreal, een kunstbeurs voor hyperrealisme. Zo beschreef mijn Marcel het tenminste. Wat ik zag was dat echt zo niet. Wat een hoop nep, parfum, haarlak, kak in de keel en mijn ergernis. Nu gromde ik al, omdat ik vanmorgen zag dat het kunstwerk van Pé Okx door de naaktslakken was aangevreten, dus het hielp ook niet, daar tussen al dat opzichtige geld te lopen. Maar het meest beroerde is, dat ik me zo rot voelde. Waar komt dat nou toch weer vandaan? Iedereen mag zijn wie die is, en als je je haar in de krul zet, je kleed jezelf sexy, hebt een zijde sjaaltje om de hals en drinkt een glaasje met oesters. Moet dat toch mogen. Maar Blehhh! Get real, is wat ik dacht.
Nu goed. Ik zag nogal wat ondergoed, dus al snel dacht ik heel de tijd aan onderbroekenlol. Marcel heeft een afspraak bij een galerie in Rotterdam en Eindhoven. Dus das really nice voor hem. De volgende keer als ik op zoiets terecht kom drink ik eerst een rode wijn, of 4.
Gelukkig was er Olaf Mooij, met zijn blinkende werk, zijn werk glom er uit met zijn heilige koe op sterk olie en galerie Frank Welkenhuysen had Stefan Bleekrode meegenomen, en zijn werk, super realistische tekeningen ook echt mooi.