zondag 8 januari 2017

Claire vanmiddag

Vandaag was ik naar de expositie 'The sound of silence' van Claire Morgan in Noordbrabants Museum. Ik ben al een tijd fan en was verrast dat ik haar werk ineens vrij gemakkelijk zou kunnen gaan zien. Ze postte namelijk dat ze aan het opbouwen was in Den Bosch! Nu had ik van alles en was ik vandaag nog net op tijd. Het was namelijk de laatste dag van de expositie. Nu had ik natuurlijk ook best te laat willen komen en haar dan toevallig tegen het lijf gelopen, en dat ze me dan had gevraagd om te helpen inpakken. Ook leuk.
Zo fijn dat ze ook van dubbel houdt, en van draadjes, en van muziek, en van verzamelen. Ze vindt ook dat de titels van het werk belangrijk zijn, en ze vindt het ook leuk dat haar werk een dubbele betekenis krijgt door wat de kijkers zien en wat ze lezen in de titel. Kijk daarom ben ik fan. Natuurlijk ook door haar gebruik van licht, en van veel, en van dieren. De natuur heeft de dieren zo mooi gemaakt, zelfs dood zijn ze mooi. Claire Morgan maakt super mooi werk, met dooie dieren. Ik zag op mijn weg heen en terug een witte reiger. Ik zou hem er bijna voorover hebben om zoiets moois te maken.
Ik kon ook mijn 30 dagen challenge #zoeklicht voortzetten vandaag, nummer VII.